Powered By Blogger

Saturday 18 June 2011

sup kambing

mak : " Mia nak makan ape malam ni ? "
saya : " Err...ape ape jela mak ... "
mak : " pulak .. cepat la cakap . mak nak keluar makan ni .."
saya : " dengan siapa ? "
mak : " mak cik bip ."  ( jiran terdekat + kawan baik mak )
saya : " Ohh .. emm .. belikan yong tau fu yang dekat bentayan tu boleh ? hee .. or sup kambing .


Sup kambing ? Ya lah sup kambing . Sedap gilerr weh . Sup yang panas - panas dimakan ketika perut sedang rancak memainkan segala jenis muzik dalam perut akhirnya berakhir dengan senyuman paling menggoda abad ini  . Baru la diam cacing cacing dalam perut ni . Hahaha ...

Emak belikan saya dua bungkus sup kambing . rilex dulu .saya bukan melantak sup tu semua okeh . sup tu saya kongsi sama sama dengan ahli keluarga yang lain . rupanya mereka pon lapar juga ! haha . habis la kami sama sama kokah sup tersebut sampai licin .


Sumpah . makanan simple yang macam ni kalau kita kongsi dengan orang lain yang tak sedap pon jadi sedap . sapa setuju ? Maka , bermula episod berebut rebut menghabiskan sup . sangat tidak senonoh ! heh , jangan tiri aksi sebegini . buruk perangai sungguh .


Mak belikan sup tersebut dan hantar ke rumah sebelum keluar semula pergi makan . Balik balik , dia bawa lagi makanan .  'CHICKEN CHOP dan NASI GORENG AYAM   ' ke rumah  . Err... maaflah perutku sudah penuh . nanti muntah pula makan banyak banyak .

Enjoy dengan makanan yang ada . Tetap bersyukur . Terima kasih Ya Allah kerana masih berikan aku rezeki dan jauhkan dari kelaparan . =')

No comments:

Post a Comment