Powered By Blogger

Wednesday 15 June 2011

story about him ..

Daddy.......

Ayah......


bapak.....

abah........
  
 papa..




Tak kira la ape pon yg kite panggil kepada orang kat atas tu .dia yang melahirkan kita ,tkde dia, takde la kita sekarang ni.. kita patut bersyukur tau Tuhan ciptakan kita kat dunia ni . Sebagai anak , kita patut menghormati 'ayah' sendiri . * mak pon kita kena hormat jugak tau . ingat .... syurga di bawah telapak kaki ibu . hoi , tu peribahasa la .  jgn plak nanti awak pergi angkat kaki mak awak tu semata-mata nk  tengok  bawah  telapak kaki mak awak yg tak berapa 'tegang' lagi tu . memang tak la wehh . silap - silap kang kena penampar . kah..kah..kah . =P

dah..dah..abaikan semua tu ..this is not the main topic . berbalik pasal ayah ,ape yg awakk suke tentang dia ? adakah sebab dia ...

kacak ?


banyak duit ?

terkenal ?


sikap 'cool' dia ? 



penyayang ? 



selalu bawak kita jalan jalan



 ilmu pengetahuan ? 

  
saya suka ayah saya sebab misai dia . Eh .. boleh ke suka sebab tu ?



hahahahahahahahahaha ..( gelak jahat )


awak pulak bagaimana ?


ha , jawab sendiri . sebab yg tu ayah awak sendiri . secara jujur memang saya sgt bersyukur sebab masih ade ayah lagi dari lahir smpi sekarang . cube bayangkan kalo  takde ayah ape akan jadi ? mungkin... kita akan jadi sorang anak yg derhaka  pada orang tua sendiri ?  jahil pada agama sebab tkde sape nak bimbing dengan tegas ? jadi sampah masyarakat sebab tkde akhlak yg baik ? jadi cikaro bergaul dengan mat rempit yg entah hape hape tu ? mencuri ? jual dadah ?  


sape tau kann.. semua tu takde yang mustahil zaman sekarang ni..kalo takde ayah..sape yang nak ....





  angkat kita masuk dalam bilik lepas tertido kt ruang tamu ?

suruh kita tutup aurat . jgn dedah sane sini ? 

nasihatkan kita tentang lelaki yang perangai macam mana patut kita kawan ke tak ?

 pergi skola dengan mak amik  report kad ?

bagi kita duit , makanan , pakaian  ? (kalo tak dapat something mase tu mogok habis habisan .  hentak kaki kuat kuat . atau melalak mcm hon lori kayu balak . teruk betul ! )

bayar yuran sekolah kita ?


bawak kita pegi hospital bila sakit ? 

nasihatkan kita supaya belajar rajin rajin ? 


marah kita sebab kita tiada keyakinan diri sendiri ? 


ajar kita bawak basikal  roda 2 sebelum  benarkan kita bawak kereta auto ? 


cat rumah kita ? pomen paip pecah ? angkat pasu bunga yg berat depan rumah kita tu ? bagi ikan makan ????



sape lagi kalo bkn ayah kita kan ...cakap pasal keyakinan diri ..ayah selalu mara sebab saya selalu kata diri saya useless ..heh ( sunguhh haprak lagi poyoz contoh ini..but.. that's not the point ) so.. selagi ade ayah .. buat la sesuatu yg dapat happy kan hati dia. even sebesar zarah sekali pon . dan saya berjanji  akan balas semula jasa dia dan mak satu hari nanti . amin . insyaallah . 

ayah also makes me feel nak cari seorang husband yang mcm dia one day  . caring , penyabar , cool , think positive , pentingkan agama , bertanggungjawab , tabah , tegas pada mase yang betul . Lihat lahh .. betapa tinggi nya saya memandang ayah saya selama ni .tapi tak la setinggi KLCC yer . KLCC ? teringat gelaran saya yg diberikan oleh kawan baik saya  Ana dan adik kesayangan saya , Apam . entah ape ape mereka tu .conclusion nya , saya sangat respect ayah saya . walaupon sebelum ni ayah penah 'down' sebab masalah kerja . tapi.. dia harungi jugak . syukur semua tu dah berakhir .


kepada kawan-kawan kita yang dah tkde ayah lagi tu mari sedekahkan al-fatehah . semoga rohnya di cucuri rahmat . dan semperna HARI BAPA yang tak lama lagi ni saya nk ucapkan selamat hari bapa kepada ayah saya sendiri .. 


(ABDUL BASID BIN SOKIM)

ayah, terima kasih kerana melahirkan mia . maafkan segala dosa mia sepanjang mia hidup . maafkan segala salah silap mia . maafkan mia kerana dah banyak menyusahkan ayah sejak mia lahir sampai sekarang . terima kasih kerana bimbing mia .walaupun kadang-kadang mia merajuk ngan ayah tapi mia tetap sayang ayah..  mia sayang ayah .semoga ayah panjang umur , murah rezeki , sihat selalu . amin . =') 





*oke . story dah habes . no more story .katakan selamat jalan Romeo kepada episod tangisan air mata seperti ini . Sila baling popcorn lemau ke arah saya sekarang . =P


No comments:

Post a Comment